Coraz więcej osób pracuje zdalnie, a to oznacza, że zamiast jeździć do siedziby firmy, wykonują obowiązki zawodowe we własnym domu. To oznacza, że konieczne jest przygotowanie odpowiedniej przestrzeni, gdzie będą mogli wygodnie usiąść, rozłożyć się z niezbędnym sprzętem, ale także odciąć się od tego, co dzieje się w domu i co może rozpraszać.
Dlatego też warto wiedzieć, jak zorganizować sobie biuro w domu, tak aby w miarę możliwości zapewnić sobie jak najlepsze warunki podczas pracy. Możliwości jest sporo, a trzymanie się kilku podstawowych zasad może sprawić, że praca w domowych warunkach będzie znacznie łatwiejsza niż mogłoby się wydawać.
Odpowiednie miejsce
Oczywiście najbardziej optymalnie byłoby, gdybyśmy mogli wydzielić pomieszczenie, w którym moglibyśmy stworzyć sobie biuro. Wówczas mielibyśmy możliwość wstawić tam odpowiedniej wielkości biurko, dopasowane do niego krzesło, jak również zadbać o ciszę, która niejednokrotnie jest potrzebna podczas wykonywania codziennych obowiązków. Jednak nie zawsze jest to możliwe, a to oznacza, że w dostępnych warunkach powinniśmy zrobić wszystko, aby przygotować dla siebie odpowiednie biuro. To oznacza, że przede wszystkim powinniśmy zadbać o przestrzeń, gdzie będziemy mogli postawić komputer, jak również o dobrze dobrane krzesło, tak abyśmy mieli prawidłowo podparte plecy i łokcie, co skutecznie zmniejszy ból kręgosłupa. Dodatkowo powinniśmy dopilnować, aby w miejscu naszej pracy nie było żadnych rozpraszaczy. To oznacza, że z biurka czy stołu, który służy nam za biurko, powinniśmy usunąć wszystkie rzeczy, które mogą nas rozpraszać. Jeśli podczas pracy nie potrzebujemy telefonu komórkowego, to powinniśmy go odłożyć w inne miejsce, tak aby nie musieć co chwilę walczyć z odruchem spoglądania na niego.
W miarę możliwości zadbajmy o ciszę
Z pewnością nie będzie nam się dobrze pracowało, jeśli pozostali członkowie rodziny będą co chwilę przechodzili koło nas czy będą głośno się bawili, albo słuchali muzyki. Dlatego też warto ustalić godziny, w czasie których musimy mieć maksymalnie zapewnioną ciszę, a więc prosimy pozostałych członków rodziny, aby zajęli się takimi sprawami, które nie generują hałasu. Dodatkowo można spróbować pracować w słuchawkach, z których będzie sączyła się nasza ulubiona muzyka. Wówczas będziemy odcięci od tego, co dzieje się dookoła nas, a pozostali domownicy nie będą musieli przez cały czas zachowywać ciszy. Nie mniej warto dopilnować, aby ona panowała, jeśli będziemy musieli przeprowadzić wideokonferencję czy musimy wykonać ważny telefon.
Nie jest łatwo urządzić biuro w domu, jeśli nie możemy na nie przeznaczyć oddzielnego pomieszczenia. Nie mniej warto zadbać o odpowiednio przygotowane miejsce, w którym będzie panował porządek i będziemy mieli zapewnioną jak największą ciszę. Może się okazać, że takie odpowiednie wydzielenie przestrzeni znacznie nam pomoże w zorganizowaniu biura, w którym spokojnie będziemy mogli się zająć wszystkimi zawodowymi sprawami.
1 comment
Biuro w domu może znajdować się nawet w sypialni – wiem to z doświadczenia z ostatniego rokui